^
^
Padre Pio | “Ortodoxia” Răsăriteană expusă | Dovezi uimitoare pentru Dumnezeu | A cazut, a cazut Babilonul!! | Știri | Convertire la Credinţa Catolică | Probleme & grupuri tradiționale catolice | Spiritualitate | Dicţionar Catolic |
Al treilea secret de la Fatima | În afara Bisericii nu este Mântuire | Introducere & Despre noi, & Informatii de contact | Fatima | Sfântul Rozariu | Biserica “Catolică” Vatican II expusă | What Fake Christians Get Wrong About Ephesians | Respingând pofta & impuritățile Iadului |
Scaunul sfântului Petru despre În afara Bisericii nu este Mântuire
Dogma În afara Bisericii Catolice nu este Mântuire şi necesitatea Sacramentului Botezului poate fi discutată de fapt într-o singură pagină (vezi secţiunea 1 şi 8), deoarece acest adevăr a rămas exact la fel cum a fost definit de primul papă:
Nu este mântuire în afară de Isus Cristos, iar Biserica Catolică este Trupul Său mistic. Fiindcă nimeni nu poate deveni membru al Bisericii Catolice a lui Cristos fără sacramentul Botezului, aceasta înseamnă că doar catolicii botezaţi, care mor în starea de har sfinţitor (şi cei care devin catolici botezaţi şi mor în starea de har sfinţitor) pot spera să fie mântuiţi – punct.
Singurul motiv pentru care documentul pe care îl citiți are aproximativ 300 de pagini și intră în detaliu cu privire la o varietate de chestiuni este că în zilele noastre sunt o mulțime de atacuri aproape neîncetate, și o lepădare aproape universală de aceste adevăruri altminteri foarte simplu exprimate.
Se va putea observa că s-au făcut eforturi mari pentru a răspunde fiecărei obiecții semnificative ce a fost lansată împotriva adevăratului înțeles al dogmei În afara Bisericii Catolice nu este mântuire și necesitatea sacramentului Botezului, pe când oamenii care scriu cărți și articole împotriva acestor adevăruri nu iau în calcul aproape niciodată vreunul dintre argumentele învățăturii Bisericii, enunțate de față, pur și simplu pentru că nu pot combate aceste realități.
Unii dintre liberalii care citesc acest document vor obiecta de asemenea că e “amar” sau “lipsit de dragoste”. Dar aceasta nu e adevărat. “Fundația dragostei este credința pură și nepătată” (papa Pius al XI-lea, Mortalium Animos, #9). Declarațiile din acest document cu privire la dogma În afara Bisericii nu este mântuire sunt făcute din dorința de a fi credincios lui Isus Cristos și adevărului Său. Catolicul îi spune aproapelui adevărul cu privire la această chestiune, fără compromis, tocmai pentru că își iubește aproapele.
Un catolic care refuză să denunțe erezia și ereticii (atunci când este necesar) nu acționează cu dragoste, ci lipsit de dragoste.
De asemenea, se va putea observa că, în general, fiecare parte numerotată a acestui document a fost creată cu intenția de a fi cât mai completă cu putință; astfel, dacă cineva citește o parte anume, va găsi citatele relevante din învățătura Bisericii reafișate, pentru a nu fi nevoie să fie căutate în alte secțiuni din document.
Încurajez cu tărie pe cititor să citească întregul document, deoarece toate subiectele tratate sunt importante; însă, cele mai importante părți, care cu siguranță nu trebuie omise, sunt: 1‐4, 6‐8, 13‐16, 18, 21, 24‐27, 31‐34.
Acest document are ca bază învățătura infailibilă a Scaunului Sfântului Petru. Cei care resping aceste realități, prin urmare, nu resping doar opiniile noastre; ci resping învățătura Scaunului Sfântului Petru (învățăturile dogmatice ale Bisericii Catolice).
Scaunul sfântului Petru despre În afara Bisericii nu este Mântuire
Cheile sfântului Petru şi Credinţa sa, care nu poate greşi. Scaunul sfântului Petru pronunţă Adevărul pe care Cristos Însuşi l-a transmis
Trebuie să crezi dogma așa cum a fost odată declarată
Alţi Papi despre În afara Bisericii nu este Mântuire
Sacramentul Botezului este singura cale de a intra în sânul Bisericii
Unica Biserică a credincioşilor
Supunerea faţă de Biserică/suveranul pontif
Sacramentul Botezului este necesar pentru Mântuire
Apa este necesară pentru Botez iar versetul Ioan 3:5 trebuie înţeles la modul propriu (literalmente)
Pruncii nu se pot mântui fără botez
Cei care mor în păcat strămoşesc sau în păcat de moarte ajung în Iad
Este un singur Botez, nu trei
Simbolul Atanasian
Nu este mântuire pentru cei care fac parte din islam, iudaism sau alte secte necatolice eretice sau schismatice; Învăţături Catolice specifice împotriva iudaismului; Învăţături Catolice specifice împotriva islamului; Învăţături Catolice specifice împotriva sectelor schismaticilor şi protestanţilor; Cu privire la acei prunci botezaţi în mod valid de membri ai sectelor necatolice.
Botezul dorinţei şi botezul sângelui– tradiţii eronate create de om
Părinții sunt unanimi de la început pe Botezul cu Apă; Nu toţi părinţii Bisericii au rămas mereu consecvenţi cu propria lor afirmaţie şi Tradiţia universală despre necesitatea absolută a Botezului Apei; Teoria botezului sângelui – o tradiţie creată de om; Două dintre primele declaraţii despre botezul sângelui; Sfinţi nebotezaţi? – Faptele Martirilor; Cei patruzeci de martiri din Sevastia; Sfânta Emerenţiana; Sfântul Alban şi garda lui convertită; Rezumat despre botezul sângelui; Botezuri miraculoase; Teoria botezului dorinţei –o tradiţie creată de om; Sf. Augustin; Sf. Ambrozie; Sf. Grigore Nazianz (Sf. Grigore Teologul); Sf. Grigore Nazianz şi Breviarul Roman; Sf. Ioan Chrysostom (Sf. Ioan Gură de Aur); Tradiţia Liturgică şi Tradiţia Apostolică de Înmormântare; Papa Sf. Siricius; Evul mediu; Sf. Bernard; Sf. Toma de Aquino; Conciliul Dogmatic din Viena (Franţa, 1311-1312); Sf. Toma de Aquino a respins teoria “ignoranţei invincibile.”
Papa sf. Leon cel Mare încheie dezbaterea
Papa Leon cel Mare declară infailibil că apa botezului este inseparabilă de spiritul justificării -harul sfinţitor.
Obiecţii Majore
Sesiunea 6,Capitolul 4a Conciliului Tridentin; Aut obişnuia să însemne “şi” în contextul Conciliilor; Un e-mail interesant cu privire la acest pasaj din Trent; Dogma, Papa Pius al IX-lea şi ignoranţa invincibilă; Cum rămâne cu Papa Pius al IX-lea?; Singulari Quadam (cuvântare adresată cardinalilor); Quanto Conficiamur Moerore; Teoria ignoranţei invincibile devine o erezie distrugătoare, ce vrea să șteargă necesitatea Credinţei Catolice peste tot în lume; Sf.Paul, pr.Francisco deVitoria, sf.Augustin şi sf. Prosper împotriva ignoranţei invincibile; Alţi Papi şi sfinţi împotriva ignoranţei invincibile; Papa Benedict al XIV-lea, Papa sf. Pius al X-lea, Papa Paul al III-lea, Papa Grigore cel Mare, pr. De Smet, Papa Pelagius I, etc. împotriva ignoranţei invincibile; Sfânta Scriptură împotriva ignoranţei invincibile, şi dovadă a imediatei răspândiri a Evangheliei în întreaga lume; Sf. Iustin Martirul, Faptele Apostolilor, epistolele sfântului Paul, sf. Irineu, sf. Clement, Tertulian, etc. despre imediata răspândire a Evangheliei; Faptele2:47: Iar Domnul adăuga zilnic Bisericii pe cei ce se mântuiau; Dovezi primare în China şi în America de Nord şi de Sud; Mântuirea pentru “ignorantul invincibil” redusă la principiul său absurd; Isus Cristos împotriva ignoranţei invincibile; Obiecţia “interpretării private.”
Alte obiecţii
Catehismul Conciliului Tridentin; Ses. 7, Can. 4 despre Sacramente – de fapt dezminte teoria botezului dorinţei iar aceasta se poate vedea când se compară cu canoane dogmatice similare; Papa Inocenţiu al II-lea; Papa Inocenţiu al III-lea; Sf. Alfons de Liguori; Învăţătura Conciliului din Trent despre necesitatea Pocăinţei în comparaţie cu învăţătura sa despre necesitatea Botezului; Argumentul din tăcere; Codul de Drept Canonic din 1917; Argumentul că unora este imposibil să le fie administrat sacramentul Botezului; Erorile lui Michael Du Bay; Cum poate botezul dorinţei să fie contrar dogmei când …; Cornelius Centurionul; Hoţul cel bun şi Sfinţii Prunci Nevinovaţi; Erezia că “nu poţi judeca”; Erezia “obiectivă-subiectivă”; Obiecţia “în interior însă nu membru” a mons. Joseph Clifford Fenton; Bayside, Medjugorje şi alte false apariţii; Scapularul maro.
Erezia referitoare la Sufletul Bisericii
Teoria botezului dorinţei contra învăţăturii universale şi constante a teologilor
Tuas Libenter şi aşa-zisul consimţământ comun al teologilor; Tocmai teologii pe care îi menţionează le infirmă poziţia; Teologii sunt de acord în unanimitate că doar cei botezati cu apă fac parte din Biserică; Teologii definesc Biserica Catolică, în unanimitate, ca o uniune a Sacramentelor; Tradiţia universală despre botez afirmată până şi de catehismele eretice din zilele noastre; Catehismul Baltimore; Catehismul atribuit Papei sf. Pius al X-lea.
Exultate Deo de asemenea încheie dezbaterea
Noul Testament este clar cu privire la faptul că Sacramentul Botezului este indispensabil pentru Mântuire
Marea Comisie: Matei 28 şi Marcu 16; Romani 5 şi 6; 1 Corinteni 12:13; Galateni 3 – credinţa este botez; Tit 3:5 –prin Botez ne mântuim; Efeseni4:5; Faptele Apostolilor 2 şi prima predică papală; Faptele 16 – temnicerul şi toţi ai lui au fost botezaţi imediat; 1 Petru 3:20‐21 – Botezul cu apă şi arca.
Alte consideraţii biblice
Botezul Domnului; Ioan3:5 în comparaţie cu Ioan 6:54.
Întregul adevărat har sfinţitor şi cauzele pentru starea de har sfinţitor
Întregul adevărat har sfinţitor se conformează cu Sacramentele; Cauzele instrumentale și eficiente a justificării.
Catolicii trebuie să creadă şi să profeseze că întregul sistem sacramental este necesar pentru mântuire, de fide
Sf. Isaac Jogues şi sf. Francisc Xavier împotriva ignoranţei invincibile şi despre necesitatea Botezului
Cazul părintelui Feeney
Protocolul122/49 (Supremahaecsacra)
Erezia înainte de Vatican II
Mystici Corporis
Papa Pius al XII-lea, părintele Feeney și dogma
Verdictul se află în: Boston deschide calea într-un masiv scandal preoţesc ce zguduie întreaga naţiune
Ereticii depun mărturie
Notă destinată celor care cred în botezul dorinţei
Rezultatul degenerat al ereziei împotriva acestei dogme
Atacuri recente
Erorile actualului Centru Sf. Benedict; Societatea Sf. Pius al X-lea; Împotriva Ereziilor; Scrisoare deschisă către catolicii confuzi; Bombe cu acţiune întârziată ale Conciliului Vatican II; Episcopul Fellay spune că hinduşii se pot mântui; Botezul dorinţei; Este feenismul catolic?; Societatea Sf. Pius al V-lea; CMRI -Congregatio Mariae Reginae Immaculatae- şi alţi preoţi.
Concluzie
Anexă - Forma botezului; Profesiunea de Credinţă pentru cei ce se convertesc la Credinţa Catolică; Crezul apostolic
[1] Decrees of the Ecumenical Councils, ediție în engleză, Sheed & Ward and Georgetown University Press, 1990, Vol. 1, p. 230; Denzinger 430.
[2] Denzinger, The Sources of Catholic Dogma, ediție în engleză, B. Herder Book. Co., Thirtieth Edition, 1957, 468‐469.
[3] Decrees of the Ecumenical Councils, ediție în engleză, Vol. 1, p. 386.
[4] Decrees of the Ecumenical Councils, ediție în engleză, Vol. 1, pp. 550‐553; Denzinger 39‐40.
[5] Decrees of the Ecumenical Councils, ediție în engleză, Vol. 1, p. 578; Denzinger 714.
[6] Decrees of the Ecumenical Councils, ediție în engleză, Vol. 1, p. 646.
[7] Denzinger 1000, ediție în engleză.
[8] Denzinger 1473, ediție în engleză.
[9] Decrees of the Ecumenical Councils, ediție în engleză, Vol. 2, p. 803.